[O2] Prośba o diagnozę poduszki pod skrzynią biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dorazny
    Classic
    • 2011
    • 13

    [O2] Prośba o diagnozę poduszki pod skrzynią biegów

    sew1981, Być może kolega ma pełny zbiornik płynu letniego. Mi wypsikanie zajmuje około 3 miesięcy. Operacje spuszczania płynu przeprowadziłem wczoraj ze względu na zbliżające się przymrozki. Ja akurat miałem pompkę i poszło szybko. W tamtym roku miałem po prostu wężyk i jazda. Tylko nie pij tego.

    A za taki płyn z marketu za 5 zyli to dziękuje.
  • akm97
    Ambiente
    • 2010
    • 137

    #2
    [O2] Prośba o diagnozę poduszki pod skrzynią biegów

    Witam. W mojej Skodzie Octavii II (1,9 tdi) zauważyłem ostatnio niepokojącą rzecz. Podczas dynamicznego ruszania (włączył się ASR) zaczęło z przodu pojazdu, nie wiem czy na kołach czy, czy przy silniku) szarpać, czy tez głośno stukać. Samochód był rozgrzany, padało. Próbowałem jeszcze kilka razy i było tak za każdym razem. Wyłączenie ASR nic nie dawało. Teraz objaw występuje zamiennie raz jest, raz go nie ma i nie wiem od czego to zależy.
    Poza tym na wolnych obrotach nie ma żadnych wibracji, podczas przyspieszania bez zrywania przyczepności oraz na wyższych biegach też wszystko OK.
    Ponadto zauważyłem, że przy delikatnym ruszaniu bez gazu, na rozgrzanym silniku również są wyczuwalne wibracje/ szarpania przy silniku. Bardziej przy próbie szybkiego ruszenia bez gazu do tyłu.
    Trochę poczytałem i wiem, że przyczyny mogą być różne, np. koło dwumasowe, poduszki pod silnikiem/ skrzynią biegów.
    Próbowałem samodzielnie dokonać diagnozy poduszek, ale nie jest to proste, bo nie mam kanału, a mam za to osłonę pod silnikiem.
    I tak, po zdjęciu lewego przedniego koła próbowałem podważać skrzynię biegów, do góry i do przodu i zauważyłem, że silnik/ skrzynia daje się bez zbytniego wysiłku unosić do góry o ok. 2 cm i ok. 1 cm do tyłu. Nie wiem, czy to objaw normalny, czy też uszkodzenia, tym bardziej, że od tej strony poduszka jest z taką poprzeczką, na której ten ruch się odbywa.
    Oto film z tej operacji. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=owvzsXmvNzY&feature=youtu.be[/youtube]
    Proszę o wyrażenie opinii, czy powyższe świadczy o uszkodzeniu poduszki pod skrzynią biegów
    P.S. Zdjąłem też prawe koło, ale od tej strony dostęp do poduszki jest utrudniony, bo poduszka jest niemal na środku. Niemniej jednak po próbach podważenia, mogę stwierdzić, że luz od tej strony jest minimalny.
    Przedniej poduszki nie udało mi się odnaleźć. ops:

    Komentarz

    • mattyah4x4
      Rider
      • 2013
      • 664

      #3
      Re: Prośba o diagnozę poduszki pod skrzynią biegów

      Zamieszczone przez akm97
      Witam. W mojej Skodzie Octavii II (1,9 tdi) zauważyłem ostatnio niepokojącą rzecz. Podczas dynamicznego ruszania (włączył się ASR) zaczęło z przodu pojazdu, nie wiem czy na kołach czy, czy przy silniku) szarpać, czy tez głośno stukać. Samochód był rozgrzany, padało.
      normalnie Ci koła "zakaprowały" :szeroki_usmiech
      znaczy się można przyjrzeć się amortyzatorom, ale nie trzeba....
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz

      • akm97
        Ambiente
        • 2010
        • 137

        #4
        No można to było odczuć tak, jakby koła podskakiwały, jednak amortyzatory są mierzone podczas każdego przeglądu i parametry mają OK.
        Przyszło mi jeszcze do głowy, że problem mniej więcej zbiegł się z wymianą opon na zimowe, ale same opony również używam kilka sezonów i są OK.

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          to że amory są ok na przeglądzie nie znaczy że trzymają jak trzeba
          gumy na wahaczach kiedy zmieniane :?:
          a to stukanie to jaki dźwięk :?:
          na prostych, skręconych kołach jest różnica :?:

          Komentarz

          • akm97
            Ambiente
            • 2010
            • 137

            #6
            Stukanie głuche, nie metaliczne. Nie ma różnicy czy na skręconych czy na wprost. Wydaje mi się, że pojawia się częściej podczas opadów deszczu, ale nie jestem tego pewien. Gumy na wahaczach nigdy nie wymieniane, ale podczas przeglądów w zaprzyjaźnionej stacji samochód jest wnikliwie sprawdzany. Zresztą ma dopiero 104 tys. przebiegu i w samym zawieszeniu nic nie stuka.
            Prosiłbym o opinię kogoś, kto wie, czy taki luz na poduszce skrzyni jest dopuszczalny.

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              częściej podczas deszczu bo ślisko jest i koła mają mniejszą przyczepność
              ja bym obstawiał na gumy wahacza
              to że wygląda ok to nie znaczy że trzpień nie wyrobił sobie luzu od środka tak jak było u mnie (stuki, i rzucanie przodem przy gwałtownym ruszaniu)
              wymieniałem przy ok 120 i było lepiej ale dalej czasami rzuci przy zrywie
              obstawiam na amorki
              poduszki nie maja raczej wpływu na to że rzuca przodem jak gwałtownie ruszamy
              podnieś maskę, i na ręcznym trochę do przodu daj a druga os niech patrzy jak się zachowuje skrzynia i silnik (przemieszczanie się góra dół etc )

              Komentarz

              • metan
                Classic
                • 2011
                • 18

                #8
                Zamieszczone przez akm97
                Prosiłbym o opinię kogoś, kto wie, czy taki luz na poduszce skrzyni jest dopuszczalny.
                Moim zdaniem nie jest dopuszczalny.

                Możesz jeszcze potwierdzić w taki sposób:
                Na równej prostej nawierzchni, przy wyłączonym silniku wrzuć pierwszy bieg. Następnie otwórz maskę popychaj samochód do przodu i do tyłu, jeżeli zespół napędowy przemieszcza się względem nadwozia i/lub słyszysz pukane/stukanie to poduszki silnika i skrzyni nadają się do wymiany.

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Zamieszczone przez metan
                  ...
                  jeżeli zespół napędowy przemieszcza się względem nadwozia i/lub słyszysz pukane/stukanie to poduszki silnika i skrzyni nadają się do wymiany.
                  W taki sposób niewiele sprawdzisz, bo nawet w fabrycznie nowym aucie silnik będzie pracował na poduszkach ( w końcu taki jest zamysł poduszek ), chyba, że poduchy są całkiem wywalone i silnik zwyczajnie "lata" ( słychać pukanie "metal-metal" i tu uwaga, bo puka też mechanizm różnicowy i to jest normalne ).
                  Najlepiej jest obejrzeć dokładnie tylną poduchę i łącznik wahliwy na okoliczność pęknięć gumy i luzów.

                  Jednak efekt, o który pyta kolega akm97, czyli "głuche walenie" przy ostrym przyspieszaniu to raczej standard w OII i występuje/występował nawet u mnie przy pełnych tulejach z Cupry i utwardzonym/obniżonym zawieszeniu. Oczywiście im bardziej zmęczona zawiecha tym efekt występuje częściej, ale wystarczy odpowiednio operować gazem i można tego uniknąć.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • akm97
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 137

                    #10
                    [quote="kowal 2002"]
                    Zamieszczone przez metan
                    ...
                    Jednak efekt, o który pyta kolega akm97, czyli "głuche walenie" przy ostrym przyspieszaniu to raczej standard w OII i występuje/występował nawet u mnie przy pełnych tulejach z Cupry i utwardzonym/obniżonym zawieszeniu. Oczywiście im bardziej zmęczona zawiecha tym efekt występuje częściej, ale wystarczy odpowiednio operować gazem i można tego uniknąć.
                    No właśnie ok. rok temu na pewno tego nie było. Może to faktycznie postępująca ogólna degradacja całego zawieszenia. Mam jeszcze nadzieję, że to opony zimowe, bo chociaż do tej pory było ok, to jest to ich ostatni sezon...

                    Komentarz

                    • mattyah4x4
                      Rider
                      • 2013
                      • 664

                      #11
                      wystarczy ruszać bez zrywania przyczepności...
                      Diesel Service Śmietana
                      43-210 Kobiór
                      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                      uwaga
                      nie robimy pompowtryskiwaczy

                      Komentarz

                      • akm97
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 137

                        #12
                        Nie da się. Za dużo mocy...

                        [ Dodano: Wto 31 Gru, 13 15:23 ]
                        Dzisiaj!!! ponownie przeprowadziłem diagnozę poduszki pod skrzynią biegów i wydaje mi się, że duży zakres ruchu widoczny na filmiku odbywa się na zasadzie elastyczności gumy. Cały zakres ruchu nie uwidocznił mi żadnego pęknięcia gumy.
                        Zgadzają się jednak inne objawy uszkodzenia poduszek silnika, gdyż jak wspomniałem ruszanie rozgrzanym samochodem, całkowicie bez gazu również powoduje szarpanie (szczególnie przy cofaniu).
                        Chciałbym więc sprawdzić pozostałe dwie poduszki zaczynając od tej przy lewym reflektorze, ale nie wiem jak się do niej dostać. Od spodu nie da rady, bo poduszka jest raczej od góry skrzyni. Nie wiem, czy wymontować akumulator, czy filtr powietrza. Próbowałem filtr, ale po odkręceniu jednej śruby mocującej obudowę, z boku filtra (pomiędzy lewym reflektorem, a skrzynką bezpieczników w komorze silnika) jest zatrzask. Czy ktoś wie jak go odpiąć, tudzież co trzeba rozebrać, aby się do tej poduszki dostać?

                        [ Dodano: Sob 04 Sty, 14 15:46 ]
                        Witam ponownie. Udało mi się w końcu wymontować obudowę filtra powietrza. Gdyby ktoś nie wiedział, to obudowa schodzi razem z podstawą akumulatora - ok. 20 minut roboty.
                        Jeżeli chodzi o lewą poduszkę silnika, to faktycznie jest na niej duży luz. Przy poruszaniu przód-tył luz wynosi ok. 2-3 cm. Zapewne przy sprawdzaniu dolnej poduszki luz góra-dół również wynikał z luzu na tej poduszce, ale nie udało mi się tego sprawdzić, gdyż tym razem nie ściągałem koła. Fragmenty gumy, które widać nie noszą jednak śladów zużycia: nic nie jest sparciałe, czy urwane - nie wiadomo jednak jak w środku tej poduszki. Mimo, że nie wymagało to dużo pracy nie chciałem luzować tego mocowania silnika, co umożliwiło by dokładne oględziny silnika, gdyż z tego co wyczytałem powinno się wówczas wymienić śruby ciągliwe.
                        Proszę o opinię osób, które wymieniały tą poduszkę, lub miały z nią do czynienia, czy luz na niej jest dopuszczalny.
                        Poniżej filmik, który nie oddaje jednak faktycznego luzu
                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3jxcLGR7LKM&feature=youtu.be[/youtube]
                        P.S. Sprawdzałem również prawą poduszkę. Na niej również jest luz, ale o ok. połowę mniejszy.

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          akm97, obudowę filtra powietrza, po odkręceniu tej jednej śruby, wyciąga się na siłę do góry ( trzyma się na takim gumowym "zatrzasku" z prawej strony. Aku ani jego podstawy nie trzeba demontować.
                          Co do poduchy to jeśli faktycznie pracuje na te 3 cm to już może być trochę nie halo, ale tak z wierzchu to wiele nie zauważysz ( chyba, że guma by się całkiem rozpadła - a jak pisałeś wygląda OK ). Sprawdź jeszcze dokładnie ten łącznik wahliwy skrzyni ( najlepiej na podnośniku ) i ewentualnie zacznij od niego.

                          BTW. Jaki masz przebieg?
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • metan
                            Classic
                            • 2011
                            • 18

                            #14
                            Wydaje mi sie ze poduszki są rozmiękczone i silnik za bardzo lata pod maską.

                            Komentarz

                            • akm97
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 137

                              #15
                              Przebieg 104 tys.
                              Silnik przynajmniej od połowy tego przebiegu szarpie przy zapalaniu (przy gaszeniu wogóle), na co jednak nie zwracałem większej uwagi. Jednak szarpanie przodem przy gwałtownym ruszaniu już mnie zaniepokoiło. Oczywiście ruszam tak sporadycznie, ale czasami trzeba uciec ze skrzyżowania...
                              A przy okazji przez ostatnie kilka dni nie szarpał, pomimo, że było wilgotno.

                              Co do obudowy filtra, to zatrzaski są dwa (drugi w puszce), ale ciągnąłem do góry tak mocno, że bałem się, że coś pęknie.

                              Ponadto, co do luzu pod maską, to można to sprawdzić szarpiąc silnik za pompę tandemową. Nie ma wtedy odpowiedniej dźwigni i u mnie wówczas wydaje się, że luz ma ok. 1-1,5 cm (po zastosowaniu dźwigni, jest dwukrotnie większy).

                              Komentarz

                              Pracuję...